اعزام ۲۸۹ اتوبوس از خراسان رضوی برای شرکت زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست قطع درختان خشک شده چنار در بولوار فرهنگ مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهدالرضا (ع)؛ مهیای میزبانی از زائران رضوی

  • کد خبر: ۱۸۲۳۱۲
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
مشهدالرضا (ع)؛ مهیای میزبانی از زائران رضوی
همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی برای خدمت رسانی به عزاداران حضرت رضا (ع) پای کار آمده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حال و هوای این روز‌های دیار رضوی در کنار خدمت رسانی به آن‌ها که راهی مراسم اربعین حسینی هستند، جنبه دیگری هم دارد و آن فراهم کردن زمینه میزبانی از زائران و عاشقان امام رضا (ع) برای ایام دهه پایانی ماه صفر است.

دلدادگان خورشید هشتم آسمان ولایت و امامت این روز‌ها برای پابوسی آستان آن حضرت و عرض تسلیت و حاجت خواهی در محضرش روزشماری می‌کنند و یک بار دیگر عرصه برای محک زدن عیار میزبانی خراسانی‌ها فراهم می‌شود؛ باشد که امسال چالش ‎های کمتری برای زائران رضوی وجود داشته باشد.

این روز‌ها به گفته مسئولان استان همه ظرفیت ها، امکانات و توان نیروی انسانی دستگاه‌ها برای خدمت هرچه بهتر به زائران امام رضا (ع) پای کار آورده شده است. آماده سازی ظرفیت‌های اقامتی در دو بخش دائمی و موقت، تأمین ارزاق عمومی، به ویژه نان و سایر کالا‌های اساسی، افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل و تأمین امنیت و بهداشت گوشه‌ای از اولویت‌ها و اقدامات پیش بینی شده در ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

آمادگی کامل استان برای میزبانی از زائران رضوی

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به حضور زائران بارگاه منور رضوی در مشهد هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام‌رضا (ع)، از آمادگی کامل استان خراسان‌رضوی برای استقبال از زائران و ارائه خدمات ویژه به آن‌ها خبر داد. به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری تأکید کرد: آمادگی کامل داریم که در دهه پایانی صفر میزبان زائران حضرت‌رضا (ع) در مشهد باشیم.

او به آمادگی استان برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده بارگاه منور رضوی در دهه پایانی ماه صفر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حرکت زائران پیاده نیز از مسیر‌های منتهی به مشهد خواهد بود و در این مسیر‌ها موکب‌های مردمی پیش‌بینی شده و در حال استقرار است. نظری ادامه داد: به‌محض اینکه زائران پیاده به مسیر‌های منتهی به مشهد برسند، خدمات به آن‌ها ارائه خواهد شد. او بیان کرد: در سراسر استان خراسان‌رضوی نیز این موکب‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا (ع) برپا می‌شود.

زمینه ‎سازی برای میزبانی از اردیبهشت

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در همین باره در گفتگو با خبرنگار شهرآرا به فعال شدن قرارگاه خدمت به زائران دهه آخر صفر از اردیبهشت ماه امسال اشاره و بیان کرد: در کنار موارد مهمی مانند حمل ونقل، اولویت نخست در این قالب تأمین اسکان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد با تأکید بر ضرورت ایجاد و ارتقای ظرفیت مورد نیاز اسکان در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری اظهار کرد: ارتقای این ظرفیت از ۶۰۰ به ۷۰۰ هزار نفر شب گام مهمی در تأمین نیاز زائران است.

او با اشاره به فعال شدن کمیته‎های تخصصی خدمت به زائران دهه پایانی صفر بیان کرد: هماهنگی کمیته حمل ونقل برای تأمین وسیله نقلیه زائران در حوزه جاده ای، ریلی و هوایی انجام شده است؛ همچنین پیش بینی و آمادگی لازم در حوزه ارائه خدمات بهداشت و درمان و امداد و نجات با بسیج توانمندی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر از دیگر اقدامات انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با بیان اینکه برنامه ریزی و هماهنگی برای مشارکت هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی در خدمتگزاری به زائران انجام شده است، تصریح کرد: میزبانی مشهدی‌ها از زائران در خانه هایشان و نیز برگزاری رویداد در مسیر بهشت با ایجاد موکب‌های پذیرایی و فرهنگی در روز‌های پایانی ماه صفر در خیابان امام رضا (ع) بخشی از این ظرفیت‌های مردمی است.

۷۰۰ واحد صنفی، پای کار میزبانی

معاون امنیتی و انتظامی فرمانداری مشهد هم در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه فعالیت قرارگاه خدمات سفر که اکنون به صورت هفتگی برگزار می‌شود، از ۱۷ شهریورماه به صورت روزانه خواهد بود، اظهار کرد: فعالیت شبانه روزی داروخانه‌ها و مراکز درمانی اطراف حرم، افزایش ساعت فعالیت نانوایی‌ها و تأمین کالا‌های اساسی برای مصرف زائران از شاخص‌های خدمت در این دهه خواهد بود.

محمدرضا دانشورنیا اظهار کرد: تأمین کالا‌های اساسی برای رفاه زائران به صورت ویژه در این ایام انجام می‌شود. در این راستا قرار است هفتصد واحد صنفی بین بیست تا سی قلم کالای اساسی شامل گوشت، برنج، مرغ، روغن، شکر و ... را به نرخ مصوب توزیع و در اختیار زائران قرار دهند.

او با بیان اینکه این واحد‌های صنفی در مناطق اطراف حرم رضوی قرار دارند، بیان کرد: نظارت و بازرسی نیز با قوت بر روند فروش کالا در شهر، به ویژه اطراف حرم رضوی، در این ایام توسط دستگاه‎های نظارتی انجام می‌شود.
دانشورنیا ادامه داد: همچنین در زمینه مباحث ترافیکی و امنیتی در روز‌های پایانی و ایام شهادت امام رضا (ع) و رحلت رسول اکرم (ص) محدودیت‌های ترافیکی در مسیر‌های منتهی به حرم و تسهیل حرکت دستجات عزاداری اعمال و اعلام خواهد شد.

تخصیص ۳ هزار تن آرد

معاون فرماندار مشهد با بیان اینکه ۳ هزار تن سهمیه آرد علاوه بر سهمیه عادی نانوایی‌های مشهد در قالب خدمت به زائران دهه آخر صفر در نظر گفته شده است، افزود: این سهمیه برای بیش از سیصد نانوایی شهر مشهد در نظر گرفته شده است.
دانشورنیا خاطرنشان کرد: همچنین سی نانوایی در رینگ حرم مطهر رضوی به صورت دائم فعالیت دارند که شماری از آن‌ها سیار هستند. ۹ هزار و ۵۰۰ کیسه آرد هم به شورای هیئت‌های مذهبی اختصاص یافته است.

او با اشاره به فعالیت شبانه روزی داروخانه‌ها و مراکز درمانی اطراف حرم مطهر رضوی گفت: ۹ مرکز درمانی اطراف حرم رضوی به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند داشت. همچنین تلاش شده است در زمینه درمانی و دارویی هیچ کمبودی نباشد و همه اقلام دارویی به میزان لازم تأمین و برای توزیع آماده باشد.
به گفته دانشورنیا، در سه روز پایانی ماه صفر نیز که اوج ورود زائران و دستجات عزاداری را داریم، اتوبوس آمبولانسی ویژه خدمت به زائران در اطراف حرم رضوی مستقر می‌شود.

۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اقامت

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز بیان کرد: برای دهه پایانی صفر امسال همه ظرفیت‌های اقامتی شامل رسمی، موقت و اضطراری سامان دهی شده است.

یوسف بیدخوری با بیان اینکه پیش بینی اقامت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در این دهه داریم، به استقرار مجدد امسال قرارگاه خدمات سفر در خیابان امام رضا (ع) با هدف خدمت رسانی بهتر به زائران و رسیدگی به مسائل به صورت لحظه‌ای اشاره کرد و گفـت: نمایندگان همه دستگاه‌ها با استقرار در این قرارگاه به صورت تجمیعی پاسخگو هستند؛ همچنین شماره تماس ۳۷۰۴۵ نیز آماده پاسخگویی است.

۱۱۰ پایگاه امداد و نجات

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: در راستای خدمت رسانی به زائران پیاده و سواره دهه پایانی ماه صفر امسال با همکاری چند استان کشور، ۱۱۰ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار با ظرفیت پانصد نفر نیروی انسانی در محور‌های استان مستقر هستند.

علی صبوری بیان کرد: صد نیروی امدادی با پنجاه دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس از استان‌های کشور به کمک استان در این ایام می‌آیند که به صورت همه جانبه برنامه‌های ارائه خدمت در این قالب از ۱۶ شهریور ماه آغاز می‌شود و تا بیست وششم همین ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: علاوه بر این ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان عضو هلال احمر از کل کشور به همراه هشتصد دستگاه ویلچر برای خدمت رسانی به زائران کم توان و ناتوان فعال خواهند شد. این تعداد نیرو در شیفت‌های کاری هشت ساعته و به صورت خدمت شبانه روزی در چهار محور اصلی منتهی به حرم رضوی در پنج روز پایانی ماه صفر مستقر هستند.

صبوری خاطرنشان کرد: علاوه بر این قرارگاه مرزی دوغارون که از ۲۷ مرداد ماه با هدف خدمت به زائران خارجی اربعین راه اندازی شده است، در ایام دهه پایانی ماه صفر نیز به زائران خارجی خدمت رسانی خواهد کرد.
به گفته او، بیست نیروی امدادگر و فرهنگی هلال احمر نیز در این ایام به زائران خارجی خدمت رسانی می‌کنند و پیش بینی افزایش پنج برابری زائران افغانستانی را در این ایام نسبت به پارسال داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->